CONTRACT CADRU DE COLABORARE
IN DOMENIUL PRESTARII SERVICIILOR DE PROIECTARE
NR. ... / .....

1. PARTILE CONTRACTANTE
Societatea BIEN DESIGN PROJECT S.R.L., cu sediul social in Or. Bragadiru, str. Salciei nr. 56B, jud. Ilfov, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Ilfov Bucuresti, sub nr. J23/3716/23.12.2014, avand Cod Unic de Inregistrare nr. R22949635 din data de 2007,
reprezentata prin doamna Roman Eniko in calitate de administrator, denumita in continuare „Societatea”
si
Societatea ........................................, cu sediul social in ......................................., jud. .............., inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Ilfov Bucuresti, sub nr. ............................., avand Cod Unic de Inregistrare nr. ........................ din data de ...........................,
reprezentata prin ............................... in calitate de..........................., denumita in continuare “Arhitectul“

Societatea si Arhitectul vor fi denumiti in mod individual “Partea” si in mod colectiv “Partile”

INTRUCAT Societata doreste sa promoveze si sa achizitioneze Serviciile, astfel cum sunt definite mai jos, si Arhitectul detine expertiza si aptitudinile profesionale necesare pentru a presta Serviciile, in termenii si conditiile stipulate in prezentul contract, in considerarea Onorariului Arhitectului;

INTRUCAT in temeiul angajamentelor reciproce si a termenilor si conditiilor cuprinse in prezentul, Partile sunt de acord ca Arhitectul sa presteze Serviciile;

PRIN URMARE, Partile declara, convin si stipuleaza urmatoarele:


1. DECLARATIILE ARHITECTULUI

Arhitectul declara, confirma si se angajeaza dupa cum urmeaza:
1.1. Ca este un Arhitect cu drept de semnatura dobandit si exercitat in conformitate cu prevederile Legii 184/2001 privind organizarea si exercitarea profesiei de arhitect si ca detine experienta, expertiza si know-how-ul necesare pentru furnizarea Serviciilor conform acestui Contract, la un nivel inalt si la calitatea necesara si ca are si va avea dreptul, in conformitate cu legea aplicabila, sa-si asume indeplinirea si sa presteze Serviciile;
1.2. Ca are cunostinta de toate procedurile si reglementarile aplicabile in ceea ce priveste normele si reglementarile de constructii si urbanism care se aplica obiectului Serviciilor si a oricaror probleme conexe care pot afecta prestarea Serviciilor.


2. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Obiectul Contractului consta in colaborarea dintre Societate si Arhitect, in scopul promovarii si valorificarii conceptelor de proiecte de arhitectura realizate de Arhitect, prin intermediul platformei online wolfconstruct.ro (denumita in continuare „Platforma online”) pentru care Societatea are rol de curator, precum si subcontractarea catre Arhitect a lucrarilor de proiectare contractate de Societate in baza conceptelor de proiecte de arhitectura propuse de Arhitect.
2.2. Serviciile de proiectare [si eventualele servicii conexe de consultanta in vederea autorizarii1] vor fi detaliate si contractate in baza actelor aditionale incheiate pentru fiecare proiect in parte.
2.3. La finalul fiecarei etape de prestare a Serviciilor asa cum vor fi detaliate in actele aditionale subsecvente mentionate la art. 2.2. este necesara confirmarea in acest sens, in scris, a Societatii. Arhitectul va demara prestarea Serviciilor aferente etapei urmatoare exclusiv ulterior si sub conditia obtinerii acestei confirmari.
2.4. [Arhitectul poate subcontracta proiectantii de specialitate necesari pentru avizarea, autorizarea si realizarea Proiectului, cu acceptul prealabil scris al Societatii.2]


3. CONDITIILE GENERALE ALE CONTRACTULUI

3.1. Principalele obligatii ale Societatii
3.1.1. Societatea se obliga sa prezinte cu titlu gratuit, in vederea promovarii, pe Platforma online conceptele de proiecte de arhitectura si serviciile de proiectare propuse de Arhitect in conditiile detaliilor tehnice aferente platformei online specificate de Societate.
3.1.2. Societatea se obliga sa plateasca onorariul convenit pentru prestatiile stabilite prin actele aditionale la contract.
3.1.3. Societatea se obliga sa contracteze serviciile de proiectare comandate de investitori/beneficiari finali in baza conceptelor de arhitectura prezentate de Arhitect doar de la acesta din urma.

3.2. Principalele obligatii ale Arhitectului
3.2.1. Arhitectul garanteaza ca detine, direct sau indirect, toate drepturile de proprietate intelectuala in legatura cu serviciile si conceptele de proiecte de arhitectura inclusiv asupra documentelor si/sau si/sau fotografiilor, imaginilor, schitelor, planurilor furnizate catre Societate, garantand ca prin expunerea/prezentarea fotografiilor si/sau materialelor aferente pe Platforma online, nu se incalca niciun drept al niciunui tert si/sau nicio autorizatie, si/sau prevedere legala sau contractuala.
3.2.2. Arhitectul se obliga sa execute serviciile convenite prin prezentul contract, respectand normele tehnice si legislatia in domeniu, in conformitate cu cele mai bune cunostinte si abilitati ale sale.
3.2.3. Lucrarile la obiectul contractului nu vor fi incepute de Arhitect inainte de semnarea contractului sau a actelor aditionale aferente.

3.3. Principalele drepturi ale Societatii
3.3.1. Societatea are dreptul sa selecteze dintre conceptele de proiecte de arhitectura propuse de Arhitect doar pe acelea care respecta bunele conventii in domeniu si specificatiile tehnice pentru prezentarea pe platforma online.
3.3.2. Societatea are dreptul sa propuna modificari sau imbunatatiri la conceptele de proiecte de arhitectura propuse de Arhitect cu scopul asigurarii celei mai favorabile prezente online in scop de marketing.
3.3.3. Societatea are dreptul sa respinga concepte de arhitectura propuse de Arhitect.
3.3.4. Societatea are dreptul de a prelucra materialele, documentele, imaginile, fotografiile, schitele furnizate de Arhitect in scopul pregatirii in vederea publicarii pe Platforma online, in conformitate cu necesitatile tehnologice ale Platformei online.
3.3.5. Societatea are dreptul sa pastreze confidentialitatea identitatii investitorilor/beneficiarilor finali care comanda servicii de proiectare in baza conceptelor de proiecte de arhitectura ale Arhitectului pana la semnarea unui act aditional cu Arhitectul.
3.3.6. La contractarea serviciilor de proiectare de catre investitorii/beneficiarii finali in baza conceptelor de arhitectura propuse de Arhitect societatea are dreptul sa aplice un comision de minim 20%, peste onorariile percepute de Arhitect pentru serviciile prestate de Arhitect.

3.4. Principalele drepturi ale Arhitectului
3.4.1. Dreptul de autor asupra conceptelor de proiecte de arhitectura, asupra eventualelor proiecte realizate apartin Arhitectului.
3.4.2. Arhitectul are dreptul de a propune concepte de proiecte de arhitectura Societatii in vederea prezentarii pe Platforma online cu titlu gratuit.
3.4.3. Conceptele de proiecte de arhitectura care fac obiectul prezentului contract nu pot fi vandute, decat cu acordul prealabil scris al Arhitectului.
3.4.4. Arhitectul are dreptul de a-i fi solicitate serviciile de proiectare comandate de investitori/beneficiari finali in baza propriilor concepte de proiecte de arhitectura promovate pe platforma.
3.4.5. Arhitectul are dreptul de a-i fi solicitate serviciile de proiectare comandate de investitori/beneficiari finali si in alte imprejurari in afara celor generate de prezentarea conceptelor sale.
3.4.6. Arhitectul are dreptul la onorariul pentru serviciile prestate in conformitate cu actele aditionale incheiate la prezentul contract.
3.4.7. Arhitectul are dreptul de refuza incheierea unui act aditional pentru prestarea serviciilor de proiectare solicitate de Societate in baza comenzilor generate de conceptele de proiecte de arhitectura ale Arhitectului in cazul in care nu doreste sa le presteze.
3.4.8. In situatia in care Arhitectul nu doreste sa presteze serviciile de proiectare solicitate de Societate, in baza conceptelor de proiecte de arhitectura realizate de acesta, Arhitectul are obligatia ca aceste servicii sa fie prestate de un alt specialist propus de Societate, la pretul echivalent cu valoarea comisionului aplicabil potrivit art. 3.3.6 din prezentul contract, astfel incat sa nu fie prejudiciate interesele Societatii in relatia sa cu investitorii/beneficiarii finali.


4. GRAFIC DE EXECUTIE

4.1. Arhitectul va presta Serviciile in conformitate cu etapele si termenele prevazute in graficul de executie stabilit de comun acord prin act aditional la prezentul contract.
4.2. Pentru intarzieri in indeplinirea corespunzatoare a obligatiilor Arhitectului, Societatea poate aplica o penalizare de 1,00 % pe zi calendaristica de intarziere, calculata la suma corespunzatoare etapei respective.


5. ONORARIUL ARHITECTULUI

5.1. In considerarea prestarii intocmai si la timp a Serviciilor, Societatea va plati Arhitectului un onorariu de .................................. exclusiv TVA, Partile fiind de acord ca aceasta valoare reprezinta suma fixa si forfetara pentru toate Serviciile (denumit in continuare „Onorariul”).
5.2. Onorariul forfetar nu include:
       5.2.1. vizitele pe Santier pe parcursul executiei pentru care se va aplica un onorariu separat in valoare de ......................................3 exclusiv TVA pentru fiecare vizita.
5.3. Onorariul Arhitectului va fi conform etapelor de plata4 mentionate mai jos.

Etapa Suma
Avans la semnarea contractului ....
Prezentare concept final aprobat si semnat de beneficiarul lucrarii ....
Proiect pentru autorizare (DTAC) ....
Obtinere avize si AC ....
Proiect tehnic (Pth) ....
Proiect pentru executie (DE) ....
.... ....
Total ....

5.4. Platile vor fi efectuate pe baza facturilor transmise ca urmare a finalizarii fiecarei etape, constatata conform art. 2.3 din prezentul, in termen de 10 (zece) zile calendaristice de la transmiterea facturii. Acest lucru se aplica si facturii finale.
5.5. In cazul in care Societatea intarzie nejustificat plata Onorariului Arhitectului pentru Serviciile prestate de acesta, Societatea va fi obligata la plata unei penalitati de 1.00% pe zi de intarziere calculata la suma restanta iar Arhitectul va avea dreptul de a suspenda Serviciile pana la achitarea integrala a sumelor datorate de catre Societate.
5.6. Toate platile vor fi efectuate in RON pe baza cursului de schimb valutar RON/Euro publicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua facturarii.
5.7. Daca este cazul, sumele de mai sus datorate Arhitectului vor fi purtatoare de TVA la cota de TVA aplicabila6.
5.8. In cazul in care Societatea decide sa suspende proiectarea sau executia, valoarea Serviciilor care au fost executate pana la data suspendarii sau incetarii va fi achitata proportional pe baza evaluarii partilor referitoare la procentul de finalizare a Lucrarilor de proiectare.
5.9. In cazul in care Societatea decide sa inceteze Contractul, conform prevederilor acestuia, si se constata, de comun acord de catre ambele Parti, in vederea calculului final ca una din Parti datoreaza orice suma celeilalte, Partea care datoreaza suma respectiva va plati celeilalte Parti orice diferenta in termen de 7 (sapte) zile calendaristice de la efectuarea calculului.
5.10. Fara a aduce atingere prevederilor art. 5.1, Partile vor stabili onorarii suplimentare si distincte, in oricare din urmatoarele situatii, enumerate cu titlul de exemplu:
       → Daca pe parcursul derularii Contractului, se va dovedi necesara elaborarea de documentatii suplimentare ce nu au putut fi prevazute in mod rezonabil de catre Arhitect la data incheierii Contractului;
       → Modificarile, completarile si variantele ulterioare solicitate de catre Societate fata de tema initiala de proiectare, intervenite dupa aprobarea conceptului [dupa ce documentatia tehnica intocmita de catre Arhitect a intrat in circuitul de avizare prevazut de legislatia aplicabila in vederea autorizarii executiei Proiectului de catre autoritatile competente7].
       → Costurile de plotare de catre un serviciu de fotocopiere peste costurile cu numarul de exemplare incluse in Onorariul Arhitectului: 3 exemplare faza DTAC, 2 exemplare faza PT, 1 exemplar faza DE.


6. CHELTUIELILE ARHITECTULUI

6.1. Societatea va rambursa toate cheltuielile pe care Arhitectul le va suporta in scopul indeplinirii Serviciilor Arhitectului, inclusiv dar fara a se limita la:
       6.1.1. Taxele percepute in vederea obtinerii avizelor si autorizatiilor necesare8;
       6.1.2. Rambursarea cheltuielilor rezonabile de transport si/sau a cheltuielilor de cazare, daca Proiectul se afla in alta localitate;
6.2. Societatea va rambursa cheltuielile mentionate in art. 6.1 de mai sus pe baza facturilor transmise de catre Arhitect, in termen de 10 (zece) zile calendaristice de la transmiterea acestora.


7. PROPRIETATEA INTELECTUALA

7.1. Arhitectul declara si garanteaza prin prezentul ca este autorul documentelor necesare pentru executarea obligatiilor sale prevazute in acest Contract sau a obtinut, pentru Societate, drepturile asupra acestor documente si, ca atare, este detinatorul tuturor drepturilor de proprietate intelectuala asupra planurilor, desenelor, modelelor si pieselor scrise pe care le transfera Societatii conform acestui Contract.
7.2. Societatea are dreptul de a publica documentele si materialele primite de la Arhitect in conformitate cu obiectul prezentului contract, fara a divula datele personale ale clientilor.


8. LIMITAREA RASPUNDERII ARHITECTULUI

8.1. Arhitectul nu va fi tinut raspunzator pentru niciunul din evenimentele urmatoare si orice alte consecinte ce vor rezulta si/sau ar putea rezulta in mod direct si/sau indirect in urma producerii acestor evenimente:
       → neconformitatile sau cheltuielile produse Societatii de terte persoane;
       → schimbarile Proiectului implementate de catre Societate fara acordul prealabil scris al Arhitectului;
       → actiuni, inactiuni, neglijenta si orice decizii comerciale ale Societatii, cu exceptia sfaturilor de specialitate din partea Arhitectului incluse in lucrarile acceptate;
       → greseli, inclusiv omisiuni, prezente in documentatia care nu a fost pregatita de Arhitect sau de o persoana pentru ale caror actiuni/lipsa de actiuni raspunde Arhitectul;
       → competenta si actiunile specialistilor independenti, executantilor de lucrari de constructii, furnizorilor sau oricaturor altor persoane pentru care Arhitectul nu este raspunzator;
       → prejudiciile sau intarzierile care rezulta din actiunile sau omisiunile organelor administratiei daca cauzele acestora nu rezulta din actiuni sau omisiuni ale Arhitectului.
8.2. Limitarea responsabilitatii Arhitectului nu se aplica daca legea prevede altfel.


9. RECEPTIA DOCUMENTELOR

9.1. Fisierele in format electronic vor putea fi predate si prin orice mijloc de comunicare la distanta, cum ar fi dar fara a se limita la e-mail, cloud etc.
9.2. Predarea documentelor se va face la sediul Societatii sau intr-o alta locatie stabilita de catre Parti. Arhitectul va preda 1 CD/DVD/USB STICK continand intreaga documentatie in format pdf si dwg/pla/pln, 2 (doua) seturi de planuri pe hartie semnate si stampilate atat de catre proiectantii de specialitate, cat si de catre verificatorii autorizati de catre Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei9 si va confirma prin semnatura faptul ca documentul pe hartie are continutul identic cu cel al fisierelor in format electronic.
9.3. In caz de constatare a unor lipsuri sau inadvente in documentatia transmisa, Beneficiarul va face comentariile cuvenite - in limitele temei de proiectare, a Serviciilor, si a normativelor si legilor in vigoare - in maxim 5 zile lucratoare de la transmiterea documentatiei de catre Arhitect. In acest caz, Arhitectul are obligatia ca in 5 zile lucratoare de la momentul receptionarii comentariilor Beneficiarului sa rectifice toate neconformitatile semnalate de Beneficiar si sa retransmita documentatia revizuita conform observatiilor transmise de catre Beneficiar. Lipsa transmiterii de catre comentarii din partea Clientului in termenul de 5 zile lucratoare mentionat in prezentul echivaleaza cu acceptarea documentatiei in forma transmisa.
9.4. In situatia in care Beneficiarul va transmite comentarii cu privire la documentatia transmisa, termenul de plata a facturii emise de catre Arhitect pentru aceasta etapa se va suspenda in mod corespunzator pana la semnarea procesului verbal de predare-primire mentionat mai jos.
9.5. Ulterior rectificarii neconformitatilor semnalate conform art. 9.3 de mai sus, Partile vor semna un proces verbal de predare-primire cu privire la predarea documentatiei tehnice ce face obiectul Contractului. Semnarea procesului verbal de predare-primire este echivalenta cu acceptarea/confirmarea Serviciilor aferente de catre Client.


10. DURATA CONTRACTULUI

10.1. Prezentul Contract se deruleaza pentru o durata de 12 luni incepand cu data publicarii primului concept de proiect de arhitectura propus de Arhitect.
10.2. Contractul intra in vigoare la data semnarii sale de catre ambele Parti contractante.
10.3. Durata Contractului se prelungeste automat, pe perioade succesive, egale cu cea initiala, daca niciuna din parti nu-si exprima cu cel putin 30 (treizeci) de zile inainte de expirarea duratei pentru care a fost incheiat initial sau prelungit, intentia de incetare sau daca nu a intervenit o alta cauza de incetare a Contractului conform art. 11 de mai jos.


11. INCETAREA CONTRACTULUI

11.1. Prin acordul Partilor, exprimat in scris;
11.2. Prin reziliere unilaterala, de catre oricare dintre Parti, prin notificare scrisa, in cazul in care cealalta Parte nu isi indeplineste oricare dintre obligatiile asumate conform Contractului si nu remediaza neexecutarea in termen de 10 (zece) zile calendaristice de la transmiterea notificarii. La expirarea termenului de 10 (zece) zile, Contractul va inceta de drept, fara acordarea oricaruia alt termen suplimentar, fara alte formalitati suplimentare si fara interventia instantelor de judecata, Partile fiind de drept in intarziere la expirarea termenelor prevazute in Contract pentru executarea obligatiilor;
11.3. Pentru evitarea oricarui dubiu, se mentioneaza expres prin prezenta faptul ca, indiferent de motivul incetarii Contractului, Beneficiarul va achita contravaloarea Serviciilor efectiv prestate de catre Arhitect pana la momentul incetarii.


12. INFORMATII CONFIDENTIALE. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

12.1. Fiecare Parte recunoaste ca, in legatura cu prezentul Contract, poate obtine informatii de la cealalta Parte care sunt de natura confidentiala, inclusiv dar fara a se limita la date personale, secrete industriale, secrete comerciale, know-how, date, clienti sau parteneri existenti si potentiali, rapoarte si informatii financiare si planuri de vanzare si marketing (denumite in continuare “Informatii confidentiale”) si se obliga sa pastreze confidentialitatea acestor informatii fata de terti si sa nu le foloseasca in orice alte scopuri decat cel al executarii Contractului, in lipsa consimtamantului scris prealabil al celeilalte Parti, atat pe durata prezentului Contract cat si pe o perioada de 3 (trei) ani de la finalizarea sau incetarea acestuia, indiferent de motiv.
12.2. Reprezentantii si persoanele desemnate ale Partilor iau cunostinta despre prelucrarea datelor lor cu caracter personal de catre cealalta Parte in scopul executarii prezentului Contract, indeplinirii obligatiilor legale ce revin celeilalte Parti si urmaririi intereselor legitime ale acesteia, in conformitate cu prevederile Regulamentului UE 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
12.3. Partile se obliga sa ia, pe propria raspundere, toate masurile de precautie pentru a asigura securitatea si prevenirea oricaror distrugeri, pierderi, modificari, dezvaluiri, achizitii sau accesari ilegale sau neautorizate cu privire la datele cu caracter personal detinute despre cealalta Parte, reprezentantii, salariatii si colaboratorii acesteia. In cazul in care datele cu caracter personal furnizate au fost accesate sau obtinute de o persoana neautorizata sau are loc orice incalcare a securitatii datelor cu caracter personal, fiecare Parte va notifica imediat celeilalte Parti un astfel de incident si va coopera in vederea luarii oricaror masuri considerate necesare pentru atenuarea oricarei pierderi sau daune provocate de un astfel de acces neautorizat si pentru notificarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.


13. TRANSFER SI CESIUNE

13.1. Niciuna dintre Parti nu va avea dreptul sa cesioneze si/sau sa dea si/sau sa transfere si/sau sa cedeze si/sau sa greveze niciunul din drepturile si/sau niciuna din obligatiile care ii revin potrivit acestui Contract si/sau rezultand din acesta niciunor terti, direct sau indirect, gratuit sau contra cost, altfel decat cu acordul prealabil scris al celeilalte Parti.
13.2. In cazul in care oricare dintre Parti va transfera oricare din drepturile si/sau obligatiile sale oricarui tert, astfel cum s-a mentionat, altei persoane, altfel decat cu acordul prealabil scris al celeilalte Parti, transferul sau predarea respectiv(a) nu vor produce efecte fata de Partea cedata, fara a deroga de la orice alte reparatii sau drepturi cuvenite acesteia in acest sens, iar Partea cedenta va ramane responsabila pentru angajamentele asumate prin acest Contract.


14. FORTA MAJORA

14.1. Pe intreaga durata a evenimentului de Forta Majora, Partile vor fi exonerate de raspundere.
14.2. Aparitia unui eveniment de Forta Majora va fi anuntata prin notificare transmisa de Partea care o invoca celeilalte Parti in termen de 3 (trei) zile de la aparitie. Forta Majora va fi certificata de autoritatile competente (Camera de Comert si Industrie a Romaniei). Partea care invoca Forta Majora va transmite certificatul respectiv celeilalte Parti in termen de 3 (trei) zile de la emiterea acestuia de catre autoritatile competente.
14.3. In cazul in care Forta Majora dureaza mai mult de 3 (trei) luni, oricare dintre Parti va avea dreptul de a decide continuarea sau incetarea Contractului.
14.4. Pentru evitarea oricarui dubiu, Partile stabilesc in mod expres prin prezentul faptul ca, niciunul din evenimentele urmatoare nu constituie caz de Forta Majora in sensul prezentului articol, enumerarea fiind cu titlu exemplificativ: contextul social, politic, economic si juridic creat de evolutia situatiei epidemiologice internationale determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
14.5. Pentru evitarea oricarui dubiu, Partile declara si confirma prin prezentul faptul ca termenele mentionate in Contract au fost propuse si stabilite luand in considerare contextul pandemic creat de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Cu toate acestea, Partile agreaza faptul ca, in situatia in care una sau mai multe persoane cu functia de conducere sau de executie se vor infecta cu virusul SARS-CoV-2, termenele de finalizare prevazute in Graficul de Executie pot suferi modificari in sensul prelungirii acestora exclusiv cu perioada de timp necesara recuperarii si/sau inlocuirii persoanei infectate, dupa caz.


15. LITIGIILE

15.1. Litigiile de orice natura, decurgand din prezentul Contract, vor fi solutionate pe cale amiabila.
15.2. In cazul in care solutionarea amiabila nu este posibila, litigiile pot fi solutionate prin intermediul organelor profesiei constituite potrivit Legii 184/2001, respectiv prin intermediul comisiilor disciplinare constituite la nivelul Ordinului Arhitectilor din Romania sau de catre instantele de judecata pe raza de competenta a carora isi are sediul Societatea.


16. DISPOZITII FINALE

16.1. Orice modificare a prezentului contract se va realiza numai prin act aditional scris si semnat de ambele Parti.
16.2. Prezentul contract reprezinta intreaga intelegere a Partilor si inlocuieste orice intelegeri anterioare, verbale sau scrise, privind obiectul acestuia.

Prezentul contract cu nr. ................. contine 7 (sapte) pagini si a fost incheiat intr-un numar de 2 (doua) exemplare, cate unul pentru fiecare parte, avand aceeasi valoare juridica,
astazi, ....................... data semnarii lui.

________________________________
1 Se mentine doar daca este cazul
2 Se mentine doar daca este cazul
3 Informatiile si spatiile libere marcate in galben se vor completa sau modifica pentru fiecare caz in parte, in functie de intelegerea partilor
4 De corelat cu graficul de executie
5 Daca au fost agreate de catre Parti ca fiind parte din obiectul contractului
6 Articolul se va elimina in cazul arhitectilor care nu sunt platitori de TVA
7 De utilizat alternativ, in functie de specificul proiectului
8 Taxele percepute in vederea obtinerii avizelor si autorizatiilor sunt in sarcina Beneficiarului. In situatia in care obtinerea avizelor si AC fac obiect al contractului, Partile pot agrea plata acestora de catre Arhitect cu obligatia Beneficiarului de a le rambursa ulterior
9 Sintagma se va pastra doar daca verificarea documentatiei este asumata de architect si daca face parte din obiectul contractului